FAQ

Spørsmål og svar (FAQ)

Hvilken hårlengde bør jeg velge?

  • Velg kort hår dersom håret ditt er over kjevehøyde
  • Velg mellomlangt hår dersom det er over skuldrene men under kjevehøyde
  • Velg langt hår dersom det er over skulderbladene men under skuldrene
  • Velg ekstra langt hår dersom det er nedover skulderbladene

Hvorfor er prisene hos Timma lavere enn vanlige priser?

Det er mange årsaker til hvorfor Timmas priser er lave. Salongen eller klinikken legger inn luker de har de neste dagene i Timma. Disse timene ville ellers sannsynlighet forblitt tomme, og dermed føre til tapte inntekter for salongen/klinikken. Utover dette forhåndsbetales timer som bestilles via Timma, noe som fører til merkbart færre avbestillinger, hvilket ellers er en vanlig årsak til tapte inntekter. Timma sparer dermed også salongen/klinikken tiden som kreves for å ta i mot betaling, som dermed kan brukes på å forberede seg til neste kunde.

Jeg vil endre timen jeg bestilte via Timma.

Dersom du vil endre timen du bestilte via Timma, lønner det seg å først ta kontakt med salongen/klinikken du bestilte timen hos. I de fleste tilfeller, kan de endre timen din direkte. Dersom dette mot formodning ikke går, kan du kontakte info@timma.fi.

Jeg vil avbestille timen jeg har bestilt gjennom Timma.

For frisør-, skjønnhets- og massasjebransjene, forårsaker avbestilte timer et høyt tap av inntekter. Spesielt dersom dette skjer i siste øyeblikk, og man dermed ikke kan erstattes med nye kunder. Salonger/klinikker taper dermed hele inntekter som tilsvarer prisen på tjenestene. Siden betalinger med Timma skjer på forhånd, oppstår færre avbestillinger. Dette gjør det mulig for Timma å tilby lavere priser.

Ved for eksempel sykdom eller andre personlige årsaker, må timer av forståelige årsaker av og til avbestilles. I slike tilfeller ber vi deg kontakte salongen/klinikken og bli enig om avbestilling samt mulig refusjon av pengene. Våre tjenesteleverandører har stor forståelse for slike hendelser, og er innstilte på en enighet slik at begge parter blir fornøyde.

Tjenesten min ble avbestilt på grunn av Timma eller tjenesteleverandøren

I blant kan det skje at personen du kjøpte time hos er syk eller at det oppstår en feil i Timmas systemer. Dette kan fører til at du ikke får den tjenesten du kjøpte. Dette skjer svært sjeldent hos Timma, men dersom det skulle skje, refunderer vi hele beløpet. Dersom årsaken skyldes tjenesteleverandøren, kontakter disse Timma. I øvrige tilfeller kan du selv kontakte Timma på hei@timma.no. Dersom avbestillingen av timen forårsaker ulemper for deg (f.eks. at du allerede har reist til stedet), kompenserer vi tapet, fra gang til gang, med et gavekort.

Kan jeg fjerne betalingskortet mitt fra kontoen?

Betalingskortet ditt er koblet til kontoen, slik at du slipper å legge inn den samme informasjonen neste gang du utfører et kjøp. Mange av kundene våre kjøper timer på offentlige steder, f.eks buss eller tog, hvor innlegging av betalingsinformasjon oppleves utrygt. Vi benytter Stripes-tjenesten for behandling og belasting av betalingskortet ditt. Stripes er PCI-sertifisert og er en internasjonalt anerkjent og pålitelig betalingstjeneste. Hos Timma ser vi kun de fire siste sifrene av kortnummeret samt utløpsdatoen.

Hvordan fjerner jeg Timma-kontoen min?

Du kan gjennomgå lagret informasjon om deg, og slette denne informasjonen, fra Min konto - Databeskyttelse.